2015 m. lapkričio 10 d., antradienis

Požiūrių į sveikatos apsaugos sistemą skirtumai

Vieno savaitgalio pamainos pradžioje tenka išleisti pacientą – Vokietijos pilietį, kuris sunegalavo iš vakaro, į ligoninę pacientas su žmona atvyko GMP automobiliu, praleido naktį stebėjimo palatoje, buvo konsultuotas toksikologo, chirurgo ir galiausiai prižiūrimas terapeuto, atlikti visi būtini tyrimai, skirtas atitinkamas gydymas. Ryte jo būklė pagerėjusi.

Stebėjimo paslauga yra brangus malonumas, kainuoja apie 80+ eur., kadangi pacientas užsienietis dar reikia įskaičiuoti padarytus tyrimus ir gydytojų konsultacijas, pvz.: terapeuto konsultacija kainuoja palyginti centus - apie 12 eur. (kitų specialistų konsultacijos irgi panašiai, na tik keleto gydytojų yra tokios brangios kaip stebėjimas). 

Palydžiu paciento žmoną su dokumentais ir sąskaitomis prie registratūros-kasos. Visa suma viršija 100 eur. Bet dėl to jokių skundų iš mokėtojos negirdžiu. Už tokią priežiūrą tokia suma jiems yra juokas. Labai noriai ir dėkingai sumoka visą sumą, ir tada mandagiai man atkiša 5 eurus, įvardindama tai kaip arbatpinigius - kavai, šokoladui – nes taip įprasta Vokietijoje. Informuoju, kad Lietuvoje už tai galima gauti baudą ir netekti licencijos... Tada ji labai atsiprašinėja.

Paciento žmona nenuilsta ir labai mandagiai teiraujasi kur gali gauti sąskaitą už GMP paslaugas, ir labai nustemba kai sužino, kad už tai Lietuvoje mokėti nereikia, net jei esi užsienietis. Aiškinant rekomendacijas, paminėjau, kad būklei blogėjant reikia pakartotinai vykti į ligoninę. Paciento žmona klausia, ar jie būtinai privalo kviesti GMP, nes nemato būtinybės važiuoti su greitąja. Šitas tiesiog užglosto man širdį ir išlydo ją...

Gal jums bus sunku suprasti kodėl...Bet skirtumui pajausti, paklauskite savęs ar susimąstote – ar jūsų atvejis labai skubus, kad reiktų nedelsiant vykti ligoninę, vykti su GMP, ir kad jei jūsų atvejis iš tikro nebuvo skubus – kad gali tekti susimokėti už paslaugas. Ir kad neigiamos emocijos visada išliejamos skubios pagalbos personalui ir tai nėra, tai ko personalas tikisi iš jūsų -ir kad jie tiesiog dirba savo darbą ir yra savo darbo vietoje, ir po jūsų dar turi kitus pacientus.

Mūsuose kažkaip visai įprasta reikalauti skubios pagalbos skyriaus darbuotojų, kad jie iškviestų GMP ir ji juos parvežtų namo. Ta prasme, kad pasitarnautų jau ne kaip vienpusis taksi. Argumentas kodėl turėtų parvežti dažnai būna vienintelis - nes jie juk atvežė. Mūsų atsakymas dažnai būna: "Tai kad jie visus veža, ir kodėl nepagalvojote, kad jūsų būklė nėra tokia, kad jus tikrai reikės paguldyti"...